VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
(znění k 12.6.2024)
Martin Karásek,
IČO: 87917491
DIČ: CZ9201073343
místo podnikání: Komenského 221, 503 52 Skřivany
Datová schránka: 9ji7ky
Telefon: . +420 776 231 663
Email: mkarasek@czechlaser.cz
č. účtu: 291880836/0300
1.
ÚVODNÍ USTANOVENÍ OBCHODNÍCH
PODMÍNEK
1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky pro smlouvu o dílo (dále jen „obchodní podmínky“) upravují práva a povinnosti mezi zhotovitelem a objednatelem nejen prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tj. prostřednictvím e shopu: www.czechlaser.cz, telefonicky, případně prostřednictvím emailové komunikace.
1.2 Zhotovitelem a provozovatelem e-shopu je podnikatel Martin Karásek, IČO: 87917491, DIČ: CZ9201073343, místem podnikání: Komenského 221, 503 52 Skřivany
1.3 Objednatelem může být buď spotřebitel nebo podnikatel.
a) Spotřebitelem je v souladu s § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku v platném znění (dále jen „občanský zákoník“) každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
b) Podnikatelem dle § 420 občanského zákoníku je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele je považována pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Objednatel, který při vytvoření objednávky nebo v rámci registrace – založení zákaznického účtu v e-shopu zhotovitele– uvede své identifikační číslo (IČ), se bude pro účely těchto obchodních podmínek a vztahů se zhotovitelem považovat za podnikatele.
2.
POSTUP PŘI UZAVŘENÍ SMLOUVY O DÍLO
2.1 Objednatel si službu vybere v internetovém katalogu na www.czechlaser.cz. Objednatel si může vybrat jakoukoli službu, u kterého je umístěné tlačítko „Do košíku“.
2.2 Po stisknutí tlačítka „Do košíku“ se objednávaná služba přidá do košíku, jehož obsah je objednateli kdykoliv k dispozici k nahlédnutí. Vytvoření objednávky služby vložené do košíku je podmíněné vyplněním údajů o objednateli, které od něho systém vyžaduje, a které jsou nezbytné pro uzavření smlouvy mezi zhotovitelem a objednatelem. Objednávku je možné vytvořit též telefonicky přes zákaznickou linku zhotovitele tel. č. +420 776 231 663, kdy objednateli při uzavírání smlouvy asistuje pracovník zhotovitele, či on sám. Objednatel je povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Tyto údaje budou použité pro účely vytvoření objednávky a následně pro uzavření a plnění smlouvy o dílo. Při vytváření objednávky je objednatel též vyzván k poskytnutí svých aktuálně platných kontaktních údajů a to telefonního čísla a e-mailové adresy, přičemž tyto údaje budou zhotovitelem použité pro účely informování Objednatele o stavu vyřizování jeho objednávky. Údaje uvedené objednatelem jsou zhotovitelem považovány za správné. V případě, že objednatel poskytne souhlas s informováním o novinkách a zvýhodněných nabídkách, může Zhotovitel údaje objednatele používat též pro zasílání svých obchodních sdělení objednateli, a to až do doby, než objednatel tento svůj souhlas odvolá, což je objednatel oprávněn učinit kdykoliv.
2.3 Objednatel vybere způsob platby ceny služby a způsob poskytnutí služby.
2.4 Než objednatel závazně potvrdí objednávku, má právo zkontrolovat a změnit veškeré údaje uvedené v objednávce za účelem zjištění a opravy chyb vzniklých při zadávání objednávky.
2.5 Odesláním objednávky objednatel potvrzuje, že se seznámil a/nebo byl zhotovitelem seznámený s hlavními vlastnostmi poskytnuté služby, jeho celkovou cenou a ostatními náklady, a to náklady na dodání, tj. dopravu, další služby (dále tyto služby jen jako „doprovodné služby“), v případě, že nejsou tyto doprovodné služby zahrnuty v ceně služby), a stejně tak s tím, že tuto konkrétní cenu bude po akceptaci objednávky zhotovitele povinný zhotoviteli uhradit a že si zvolil způsob úhrady ceny z možností nabízených zhotovitelem, s dodacími podmínkami, lhůtou, ve které se zavazuje zhotovitel poskytnout službu, a činí zhotoviteli nabídku na uzavření smlouvy za uvedených podmínek.
2.6 Po odeslání objednávky bude tato zaregistrována v systému zhotovitele, o čemž bude objednatel informován emailovým oznámením o obdržením objednávky zhotovitelem. Uvedené emailové oznámení o obdržení objednávky není akceptováním návrhu objednatele na uzavření smlouvy, ale pouze informací o doručení objednávky objednatele zhotoviteli. Uvedené služby na internetových stránkách zhotovitele jsou pouze pro účely prezentace služeb, nejedná se o návrh zhotovitele na uzavření smlouvy o dílo ohledně takových služeb. Zhotovitel není povinen objednávku objednatele akceptovat a objednateli objednané služby poskytnout, a to zejména v případě maximálního vytížení při poskytování služeb. O této situaci Zhotovitel objednatele bezodkladně informuje a navrhne mu náhradní řešení.
2.7 Smlouva o dílo se považuje za uzavřenou až doručením dalšího emailu zhotovitele objednateli (dále též jen „akceptace objednávky“) s potvrzením o uzavření smlouvy, jehož předmětem bude potvrzení o připravenosti poskytnutí služby.
2.8 Akceptací objednávky je mezi objednatelem a zhotovitelem uzavřena smlouva o dílo, jejímž předmětem je dodání služeb specifikovaných v objednávce a poskytnutí doprovodných služeb za cenu uvedenou v objednávce, vše za podmínek uvedených na www.czechlaser.cz, v těchto obchodních podmínkách a reklamačním řádu.
2.9 Objednávku může objednatel zrušit nejpozději dva dny před termínem poskytnutí služby, na zákaznické lince +420 776 231 663. Marným uplynutím této lhůty není dotčeno právo objednatele – spotřebitele na odstoupení od smlouvy za podmínek uvedených v článku 6. těchto obchodních podmínek.
2.10 Objednávka objednatele je po své akceptaci jako uzavřená smlouva o dílo uložena u zhotovitele a kromě zhotovitele (a objednatele prostřednictvím jeho zákaznického účtu) není přístupná jiným subjektům.
2.11 Smlouva je uzavírána v českém jazyce.
2.12 Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou popsány v těchto obchodních podmínkách a na internetových stránkách www.czechlaser.cz.
2.13 Zhotovitel odmítá jakékoli dodatky či odchylky k těmto obchodním podmínkám, zejména jakékoli dodatky či odchylky oproti informacím zveřejněným zhotovitelem v internetovém katalogu, uvedené v objednávce odeslané objednatelem.
2.14 Namísto objednání služeb po předchozí registraci objednatele, je možné služby pouze nezávazně rezervovat bez nutnosti registrace, a to vyplněním rezervačního formuláře.
3.
PLATEBNÍ PODMÍNKY
3.1 Aktuální cena služeb vždy odpovídá ceně služby dohodou, která je pro danou službu uvedena v internetovém katalogu na internetových stránkách zhotovitele - www.czechlaser.cz v době objednání služby.
3.2 Ceny uvedené v internetovém katalogu jsou uváděny včetně všech daní a poplatků. Do ceny je již zahrnut i poplatek za likvidaci odpadu. Pokud není u konkrétní služby výslovně uvedeno jinak, uvedené ceny však nezahrnují náklady na dopravu (nebo další doprovodné služby), které se liší v závislosti na způsobu dopravy a platby zvoleném objednatelem a které bude objednatel povinen zaplatit zhotoviteli společně s cenou služby.
3.3 Náklady na dopravu, případně doběrečné jsou uvedeny na internetových stránkách Zhotovitele. Informace o nákladech na dopravu platí pouze pro poskytnutí služby v rámci území České republiky.
3.4 Náklady na prostředky komunikace na dálku při uzavírání smlouvy o dílo (náklady internetového připojení či náklady na telefonické hovory) si hradí objednatel sám, přičemž tyto se neliší od základní sazby.
3.5 Cenu služby a případné náklady spojené s dodáním služby dle smlouvy o dílo může objednatel uhradit zhotoviteli platbou předem přes platební brány vybraných bank nebo bankovním převodem nebo přímým vkladem u Československé obchodní banky a.s. na bankovní účet zhotovitele 291880836/0300. Pokud objednatel zvolí platbu předem, je povinen zaplatit cenu služby na účet zhotovitele nejpozději do 5 dnů od potvrzení objednávky;
3.6 V případě bezhotovostní platby je objednatel povinen uhradit cenu služeb společně s uvedením variabilního symbolu platby uvedeného v akceptaci objednávky. V případě bezhotovostní platby je závazek objednatele uhradit cenu služby splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet zhotovitele.
3.7 Faktura (daňový doklad) bude zaslána zhotovitelem objednateli elektronicky emailem po poskytnutí služby. Pokud email s daňovým dokladem nebude doručen do druhého pracovního dne od poskytnutí služby, kontaktujte prosím naše zákaznické centrum.
4.
DODACÍ PODMÍNKY
4.1 Zhotovitel se zavazuje poskytnout objednanou službu objednateli nejpozději do 30 dnů od uhrazení ceny služby objednatelem (pokud je zvolena platba předem) nebo uhrazení akontace (pokud je zvolen nákup na splátky). Objednatel bere na vědomí, že mohou nastat okolnosti, které zhotovitel neumí ovlivnit a pro které nastane nesplnitelnost dodání
objednaného služby objednateli; v takovém případě se použije postup podle následujícího odstavce.
4.2 Pokud výše uvedená doba dodání bude z technických důvodů nesplnitelná, zhotovitel se zavazuje o tom neprodleně informovat objednatele a pokud nedojde k dohodě zhotovitele a objednatele o poskytnutí služby v náhradní lhůtě, o poskytnutí náhradní služby ani o jiném náhradním plnění, je kterákoliv ze stran oprávněna od smlouvy o dílo odstoupit; v takovém případě se zhotovitel zavazuje nejpozději do 14 dnů od nabytí účinnosti odstoupení vrátit cenu zaplacenou za služby nebo zálohu, a to stejným způsobem, jaký byl použit při platbě ceny služby objednatelem, pokud se zhotovitel a objednatel nedohodnou jinak. Objednatel - spotřebitel - je obdobně oprávněn od smlouvy o dílo odstoupit v případě, že zhotovitel je v prodlení s poskytnutím služeb a svoji povinnost nesplní ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou mu objednatel poskytl. Objednatel – spotřebitel - může od smlouvy o dílo odstoupit bez dodatečné lhůty v případě, že zhotovitel odmítl plnit nebo je plnění v určeném čase nezbytné s ohledem na okolnosti při uzavření smlouvy nebo okolnosti, které objednatel sdělil zhotoviteli před uzavřením smlouvy o dílo.
5.
PRÁVA Z VAD A NÁSLEDNÝ SERVIS
5.1 Práva vznikající objednateli - spotřebiteli z vadného plnění se řídí platnou právní úpravou (zejména § 2165 a násl. zákona občanského zákoníku) a platným Reklamačním řádem, jehož text je dostupný mimo jiné na www.czechlaser.cz. V případě rozporu mezi ustanoveními těchto všeobecných podmínek a ustanoveními reklamačního řádu, budou mít přednost ustanovení reklamačního řádu.
5.2 V případě objednatele – podnikatele se práva a povinnosti zhotovitele a objednatele řídí občanským zákoníkem a reklamačním řádem, pokud není dále stanoveno jinak. Objednatel– podnikatel je povinen zjevné vady služby nahlásit zhotoviteli do 24 hodin od vykonání služby. Pozdější reklamace tohoto charakteru nemusí být zhotovitelem přijaty. Skryté vady je objednatel povinen oznámit zhotoviteli bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let od poskytnutí služby zhotovitelem objednateli. Při uplatnění práv z vad dle ustanovení § 2099 a násl. občanského zákoníku je objednatel povinen předat zhotoviteli reklamované služby včetně originálu faktury nebo jiné formy daňového dokladu v kterékoliv z provozoven zhotovitele.
6.
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY SPOTŘEBITELEM
6.1 V souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku má objednatel – spotřebitel (ne však objednavatel - podnikatel) právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů. Lhůta podle věty první běží ode dne převzetí služby, přičemž jde-li o smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů služeb, běží tato lhůta ode dne poskytnutí poslední služby, nebo jde-li o smlouvu, jejímž předmětem je pravidelné, opakované poskytnutí služeb, ode dne poskytnutí první služby.
6.2 Spotřebitel může odstoupit od smlouvy jakýmkoliv prohlášením učiněným vůči zhotoviteli např. spotřebitel může oznámení o odstoupení od smlouvy doručit e-mailem na mkarasek@czechlaser.cz, oznámit telefonicky na zákaznické lince tel. č. +420 776 231 663. V případě odstoupení písemnou formou musí být oznámení o odstoupení zhotoviteli odesláno ve lhůtě uvedené v článku 6.1 výše.
6.3 Zhotovitel doporučuje spotřebiteli, aby pro urychlení procesu spojeného s odstoupením od smlouvy použil pro odstoupení od smlouvy vzorový formulář dostupný zde. V takovém případě potvrdí zhotovitel spotřebiteli bez zbytečného odkladu přijetí vyplněného formuláře.
6.4 Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy (dle ustanovení § 1837 ObčZ):
a) o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě, že byly poskytovány za úplatu pouze, pokud se započalo s jejich plněním s předchozím výslovným souhlasem spotřebitelem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) o dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla ujednána v době uzavření smlouvy s tím, že dodání je možné uskutečnit až po uplynutí třiceti dnů a jejichž skutečná hodnota závisí na výchylkách trhu nezávislých na vůli prodávajícího,
d) o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jako i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
f) o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby,
g) o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil (např. holicí strojky, epilátory apod.),
h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej spotřebitel porušil,
i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů, s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání
j) o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období,
k) o uzavírané na základě veřejné dražby podle jiného zákona, které může být spotřebitel fyzicky přítomen, nebo
l) o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči (tj. byl dodán zejména zasláním emailu nebo SMS zprávou na emailový nebo telefonický kontakt objednatele uvedený v objednávce), poté, co bylo započato s plněním; v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy, a pokud prodávající spotřebiteli poskytl potvrzení podle § 1824a odst. 1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4 občanského zákoníku (potvrzení o uzavřené smlouvě nejpozději v okamžiku dodání zboží a potvrzení, že spotřebitel souhlasí se započetím plnění před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a že bere na vědomí, že udělením souhlasu zaniká jeho právo odstoupit od smlouvy).
Za digitální obsah se pro účely těchto obchodních podmínek považují data vytvořená a poskytnutá v elektronické formě, zejména počítačové programy, aplikace, hry, hudba, videa nebo texty (e-knihy). Při poskytovaní digitálního obsahu jinak než na hmotném nosiči (např. elektronicky, formou zaslání aktivačního klíče, přihlašovacího kódu apod.) objednatel bere na vědomí, že pokud souhlasil s dodáním digitálního obsahu před uplynutím stanovené lhůty pro odstoupení objednatele od smlouvy, okamžikem zaslání digitálního obsahu na e-mail nebo formou SMS zprávy na e-mailový nebo telefonický kontakt objednatele uvedený v objednávce, použitím aktivačního klíče, přihlašovacího kódu, atd. ztrácí nárok na odstoupení od smlouvy.
6.5 V případě, že objednatel - spotřebitel odstoupí od smlouvy o dílo, zanikají i závazky ze všech vedlejších smluv, jejichž předmětem je poskytnutí služby související s danou smlouvou o dílo, (smlouvy o vázaném úvěru (splátkovém prodeji), pojistné smlouvy, smlouvy o prodloužené záruce nebo pojištění) uzavřených zhotovitelem s objednatelem.
7.
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY ZHOTOVITELEM
7.1 Zhotovitel je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě porušení závazku objednatele ze smlouvy o dílo, zejména z důvodu nezaplacení ceny služby ze strany objednatele, prodlení objednatele s přijetím poskytnutí služby.
7.2 Zhotovitel je oprávněn od smlouvy dále odstoupit v případě následné nemožnosti nebo ztráty schopnosti zhotovitele plnit. O odstoupení je zhotovitel povinen neprodleně informovat objednatele a pokusit se dohodnout s ním možné řešení.
7.3 V případě, že zhotovitel odstoupil od smlouvy a objednatel zaplatil již část nebo celou smluvní cenu, bude mu tato částka převedena zpět a to stejným způsobem, jaký byl použit při platbě ceny služby objednatelem, pokud se zhotovitel a objednatelem nedohodnou jinak, v nejkratším možném termínu, nejpozději však do 14 dnů od nabytí účinnosti odstoupení.
8.
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
8.1 Informace týkající se ochrany osobních údajů v souvislosti s právní úpravou v oblasti ochrany osobních údajů - Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracování osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „GDPR“) - a zavedením opatření na zajištění souladu postupů zhotovitele s GDPR a se souvisejícími právními předpisy upravujícími ochranu osobních údajů (např. zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů), najde objednatel na stránce www.czechlaser.cz.
8.2 Spokojenost objednatele s poskytnutými službami zjišťuje zhotovitel prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je e-shop objednatel zapojen. Tyto dotazníky zasílá zhotovitel pokaždé, když si objednatel objedná služby u zhotovitele, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti neodmítne objednatel zasílání obchodních sdělení zhotovitele nebo objednatel neodvolá svůj dříve udělený souhlas. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování zpětné vazby zákazníků a analýz tržního postavení zhotovitele využívá zpracovatel zhotovitele, kterým je provozovatel portálu www.czechlaser.cz; tomu pro tyto účely je zhotovitel oprávněn předávat informace o objednaných službách a e-mailovou adresu objednatele.
9.
POTVRZENÍ SOUHLASU S VOP A REKLAMAČNÍM ŘÁDEM
Objednatel při potvrzení každé objednávky služby z internetového obchodu zhotovitele potvrzuje, že se seznámil a že souhlasí s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem podnikatele.
10.
DALŠÍ INFORMACE
10.1 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.
10.2 Podnikatel je oprávněn k poskytování služeb na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
11.
ÚČINNOST OBCHODNÍCH PODMÍNEK
11.1 Zhotovitel si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek, která nabude účinnosti nejdříve dnem uveřejnění aktualizovaného znění obchodních podmínek na internetové stránce zhotovitele. Smlouva o dílo mezi zhotovitelem a objednatelem se vždy řídí zněním obchodních podmínek platným ke dni, kdy byla kupní smlouva uzavřená.
11.2 Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 12.6.2024.
